Król Kruków - Maggie Stiefvater


Od dłuższego czasu interesowały mnie książki Maggie Stiefvater, jednak nigdy nie miałam czasu aby się nimi zainteresować. Ostatnio otworzyłam się bardziej na gatunek jakim jest fantastyka, więc dzisiaj znowu przychodzę do was z recenzją książki z tego gatunku. 

Cykl: The Raven Cycle (tom 1)

Blue to nastolatka, która wychowała się w domu w którym kobiety umieją się posługiwać magią. Jednak Blue nie ma żadnego daru, oprócz pochodzenia nie ma magicznych umiejętności, choć od najmłodszych lat powtarzana jest jej przepowiednia... chłopak, którego pokocha, umrze od jej pocałunku. Oprócz Blue, poznajemy także czterech chłopców, uczniów prywatnej szkoły, to Gansey, Ronan, Adam i Noah. To chłopcy wychowani w lepszych warunkach niż dzieci z typowych rodzin, jeżdżą drogimi samochodami, jednak nie jest to najistotniejsze. Gansey ma jeden cel, chce znaleźć grub króla Szkocji - Glendowera. Osoba, która obudzi władcę z długiego snu może otrzymać możliwość wypowiedzenia życzenia. Król kruków je spełni. 

"Rozpoznała to dziwne szczęście, płynące z miłości do czegoś niekoniecznie konkretnego; to dziwne szczęście, które czasem bywa tak bezgraniczne, że można je pomylić ze smutkiem."

Autorka w dosyć ciekawy sposób wykreowała bohaterów, każdy z nich wyróżnia się czymś innym, ale także są rzeczy które ich łączą.  Mimo iż początek książki był dla mnie odrobinę ciężki do przejścia, to szybko zainteresowała mnie ta akcja i byłam ciekawa tego, co wydarzy się w życiu bohaterów. W książce nie ma nudy, może na początku akcja musi się trochę rozwinąć, ale później nie możemy się oderwać od magicznej rzeczywistości w niej przedstawionej. Intrygi, sekrety i magia, które występują w książce bardzo mi się spodobały, a także sam styl autorki, którego wcześniej nie znałam przypadł mi do gustu.

Gdy przeczytałam opis "Króla kruków" nastawiłam się na fantastykę, z odrobiną romansu, może skierowaną bardziej dla młodzieży. Czytałam wiele pozytywnych opinii, jednak do końca nie byłam pewna, czy trafi ona w moje upodobania. Jednak miło się zaskoczyłam, bo oprócz tych elementów znalazłam tam wspaniałą historię o poszukiwaniu siebie, pokonywaniu przeszkód i byciu sobą. W Królu kruków znalazł się także motyw przyjaźni, a to wszystko otoczone magicznym klimatem wprost uzależnia i bardzo miło odkrywało mi się tę książkę. Z pewnością sięgnę po dalsze części tej serii.

 Moja ocena:
8/10 rewelacyjna

Za egzemplarz bardzo dziękuję Wydawnictwu Uroboros
http://www.gwfoksal.pl/wydawnictwo/uroboros-1/

Komentarze

Obserwatorzy