9 lip 2017

Listy: na czym piszę? Papeteria i tworzenie.


Dzisiejszy wpis jest na waszą prośbę, osób które piszą listy, lub które chcą zacząć. Często pokazuję moje listy i wtedy zasypujecie mnie pytaniami, skąd biorę papeterię, jak robię listy i czy zawsze używam gotowych papierów. Dziś przybliżę wam ten temat. Będzie to trochę dłuższy wpis i pewnie bardziej bogaty w zdjęcia, więc zapraszam! A, uprzedzam że osoby które nie rozumieją fenomenu pisania listów i ich to nie interesuje - mogą poczuć się znużeni i niezaciekawieni, więc wchodzicie na własną odpowiedzialność.



Czasami zdarza mi się używać gotowej papeterii, jednak nie jest to często. Gdzie ją kupuję? Możemy znaleźć ją online, jednak często jest mały wybór (bo ludzie myślą, że nikt już nie pisze listów)... często jednak można znaleźć prawdziwe perełki w małych sklepach papierniczych i zaopatrzyć się w zestawy składające się z 10 kopert i 10 kartek. Oczywiście nie rozumiem tego, że ilość kopert jest równa ilości kartek. Moje listy bywają długie, więc zawsze zostaje mi zbyt wiele kopert, a kartek mam za mało. Dlatego zaczęłam tworzyć papeterie sama, a właściwie kupować zwykłe kartki, kolorowe, albo bloki makulaturowe (bo uwielbiam szary papier) i z nich tworzyć kartki do listów, takie na jakie akurat mam ochotę.

Tutaj mamy całkowitą dowolność, ponieważ możemy sami dekorować kartki. Zwykle nagłówek piszę w ozdobny sposób, często dodaję różne wzorki, naklejki. Poniżej pokażę wam 2 moje ostatnie listy i kilka tych, które ja dostałam i kartki są wykonane własnoręcznie. Bardzo podoba mi się również wyklejanie ich jak kolaży - wtedy list staje się dodatkowo ciekawy, nie tylko pod względem treści, ale także wyglądu. Skąd biorę inspiracje, pomysły? Oczywiście z pinterest, tam można znaleźć ogromną ilość pomysłów na dekorowanie. Bywa również tak, że nagle wpadam na pewien pomysł i po prostu go realizuję.


Wiem, że wiele osób interesuje ten temat, więc z pewnością nie jest to ostatni wpis o listach. Mam już w planach kilka kolejnych i mam nadzieje że przypadną wam do gustu. W tym zawarte są podstawowe informacje ale w kolejnych na pewno pokażę wam więcej stworzonych przeze mnie listów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz