Listy: jak zrobić kopertę i ją ozdobić?


Koperty, to o nich będzie dzisiaj mowa. Wiadomo, koperty możemy kupić na poczcie, w sklepie papierniczym lub online. Jednak jeśli chcemy mieć wyjątkową kopertę, na przykład w wymiarze którego nie ma w sklepach, albo ze specjalnego papieru, to musimy ją zrobić sami...


Chętnie odpowiedziałabym wam na pytanie: "Jak zrobić kopertę?", aczkolwiek nie mam na to jednego sposobu, nie ma jednego dobrego rozwiązania. Jeśli chcecie jakiś profesjonalnych porad, to pewnie są filmy na youtube i tam macie pokazane jak robić koperty. Jak ja je robię? Kładę na kartce papieru pocztówkę, albo coś, co będzie rozmiaru koperty, którą chcę uzyskać. Następnie staram się owinąć, zapakować tą rzecz w papier który będzie moją kopertą. Sklejam boki papieru klejem albo taśmą i koperta gotowa. Zajmuje mi to jakieś 2 minuty i nie ma w tym absolutnie nic trudnego. Jednak każdy musi znaleźć jakąś dobrą metodę dla siebie.

Skoro tą kwestię mamy wyjaśnioną, pokażę wam teraz trochę moich kopert. Większość z nich jest zrobiona sposobem tworzenia kolaży. Zwykle nie wycinam wszystkiego od linijki, często kartkę wydzieram i naklejam na kopertę - podoba mi się taki efekt. Nie wszystko musi być perfekcyjne, możemy tutaj eksperymentować, wyklejać kawałki gazet, starych książek, czy papierów ozdobnych. Jak tylko zapragniemy - tak właśnie może wyglądać nasza koperta. Właśnie dlatego moje koperty są od siebie różne, nie często zdarza się że zrobię dwie takie same.


Skąd biorę pomysły? Z głowy. Zwykle mam jakąś koncepcję na list, wiem że chcę aby był w kolorze niebieskim, więc staram się łączyć kolory tak aby do siebie pasowały, bo lubię gdy jest w podobnej kolorystyce lub chociażby tonacji. Jeśli list jest w kropki i z kwiatami, nie dam do niego ciemnych kolorów, bo to nie wyglądałoby ładnie. A co jeśli nie mam pomysłów? Wtedy wchodzę na pinterest i przepadam na wiele godzin. Po wpisaniu snail mail ideas można utonąć w ilości inspiracji, pięknych listów, kartek, kopert - jest tego mnóstwo. Inspiracją są dla mnie również różne gazety, kartki ozdobne, coś czego można użyć do tworzenia. Widzę daną rzecz i wiem, że idealnie będzie pasowała do koperty! (może to już takie zboczenie "zawodowe" :D)

Moje koperty to także mapy i pejzaże z kartek kalendarza. Robię je z wszystkiego, co tylko mi się podoba i co jest kawałkiem papieru. Wam również polecam rozejrzeć się i może znajdziecie coś, co idealnie pasuje na kopertę! Nie zawsze trzeba kupować gotowce, jest tyle różnych rozwiązań.

Postanowiłam, że pokażę wam też koperty które ja otrzymałam. Może mój sposób ozdabiania się komuś nie spodobał, więc dobrą inspiracją będzie również to, co dostaję.

Mam nadzieję, że mój wpis wam się spodobał. Już wkrótce kolejne wpisy o tej tematyce!

Komentarze

Obserwatorzy