Terapeutka - Bernadeta Prandzioch


Kochani, jakiś czas temu na blogu pojawiła się już recenzja rewelacyjnego kryminału "Grzech", serdecznie wam go polecam, oczywiście zostawiam link do recenzji. Niedawno Wydawnictwo Rebis znowu wydało kryminał, którego nie mogłam sobie odpuścić i skusił mnie opisem. Czy wypadł tak samo rewelacyjnie jak "Grzech"? Zapraszam was do recenzji.


Marta Szarzycka to młoda psycholog, o nienagannym wizerunku, który zaburza skłonność do przygodnego seksu i angażowanie się w związki, które nie przynoszą jej nic dobrego. Pewnego dnia w ogrodzie gabinetu terapeutycznego zostają znalezione zwłoki dziecka. Terapeutka stara się trzymać na uboczu, z dala od sprawy, aczkolwiek szybko zostaje wciągnięta w całą sprawę. Staje się pionkiem w grze, a stawką okazuje się być życie kolejnych dzieci.

Marta to kobieta, która jest psychologiem, a także wykładowcą akademickim. Wydawałoby się, że jest porządną, ułożoną kobietą, jednak jej życie osobiste nie jest uporządkowane. Ma prawie trzydzieści lat, brakuje jej stałego partnera, więc sporo czasu spędza w pracy, a także z mężczyzną, który jest policjantem i ma żonę! W chwili gdy zwłoki dziecka zostają znalezione na tyłach jej gabinetu, wraz z przyjacielem z pracy uważają, że to przypadek. Jednak jak każdemu, nie daje to kobiecie spokoju, tym bardziej, że Marta dostaje wiadomość od porywacza! Zostaje wciągnięta do gry, w której mogą ucierpieć kolejne osoby, kolejne dzieci... 

To pierwsza książka jaką miałam przeczytać autorstwa Bernadety Prandzioch, co mogę powiedzieć o jej stylu? Bardzo przypadł mi do gustu, nie odczuwałam nudy, nie było na nią miejsca w tym kryminale. Dostajemy informacje w idealnie wymierzonych proporcjach, poznajemy przemyślenia bohaterów i akcja jest dozowana w taki sposób, że książka trzyma nas cały czas w napięciu. Autorka stworzyła także rewelacyjną główną bohaterkę, o której ciężko na początku zbudować własne zdanie, jest to postać bardzo realistyczna, przez co jej losy poznajemy z jeszcze większą chęcią.

"Terapeutka" przypadła mi do gustu bardzo mocno i jest to jeden z lepszych kryminałów jakie miałam okazję czytać w ciągu ostatnich miesięcy. Zajęła swoje miejsce obok równie dobrego "Grzechu". Jeśli nie słyszeliście o tym kryminale, koniecznie nadróbcie zaległości. Zapewniam was, że nie będziecie się nudzić przy tej książce! Jak dla mnie, ten tytuł powinien być obowiązkowym punktem na liście "do przeczytania" u każdego fana kryminałów i powieści trzymających w napięciu.


Moja opinia:
10/10 arcydzieło

Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Wydawnictwu Rebis.

https://www.rebis.com.pl/

Komentarze

Obserwatorzy