22 maj 2017

LBA o książkach.


Muszę przyznać, że kiedyś niechętnie brałam udział w tego typu zabawach i nominacjach z odpowiedziami na pytania. Ale tym razem pytania są tak ciekawe, że postanowiłam odpowiedzieć i może wam również się to spodoba. Nominowała mnie Natalia, czyli lajla_books, za co bardzo dziękuję!



1. Z jakim bohaterem książki chciałabyś się zaprzyjaźnić i dlaczego? 
Dzisiaj znowu będę monotonna i będą nawiązania do mojej ukochanej serii książek. Tak więc chętnie zaprzyjaźniłabym się z Danielem z "Cienia wiatru". Dlaczego? Otóż chętnie wkroczyłabym z nim do Cmentarza Zapomnianych Książek i wybrała z nim powieść mojego życia. To byłoby wspaniale móc poczuć ten klimat, przygody które go spotkały.

2. Ile czasu dziennie poświęcasz na czytanie książek? 
Staram się jak najwięcej. Ostatnio 100 stron dziennie to moje minimum, ale gdy mam dużo wolnego czasu to nie kończę czytania na tych 100 stronach, zdecydowanie jest ich więcej.

3. Na co zwracasz uwagę wybierając książkę?
To zależy... czasami jest w stanie mnie kupić dobry tytuł, czasami fakt, że napisał ją autor, którego lubię. Jednak zwykle patrzę na gatunek i opis z tyłu książki. Staram się wybierać coś, co może mi się spodobać i w większości wypadków trafiam świetnie!

4. Jaka jest twoja Ulubiona książka?
Powiedziałabym raczej, że cała seria "Cmentarz Zapomnianych Książek"!

5. Czy grubość książek ma dla ciebie znaczenie?
Nie, chociaż czasami im grubsza, tym lepsza!

6. Wymień trzy swoje ulubione książki.
"Cień wiatru", "Światło, którego nie widać", "Historia pszczół"

7. Czy książki mogą ci zastąpić internet, telefon i telewizję?
Kiedyś musiałam wytrzymać całkowicie 2 tygodnie bez internetu i liczba książek, które przeczytałam w tym czasie była zaskakująca i bardzo mnie to ucieszyło. Telewizji praktycznie wcale nie oglądam, więc sądzę, że gdyby była taka sytuacja, to mogłyby mi to wszystko zastąpić!

8. Jaka jest najgorsza książka jaką w życiu przeczytałeś?
"Przepaść" Nicholasa Evansa... pamiętam, że kiedyś przez przypadek pomyliłam go z Richardem Paulem Evansem i wypożyczyłam tę książkę. Nie należała ona do udanych, strasznie się nudziłam podczas jej czytania, a właściwie nie dokończyłam jej nawet!

9. Książka lub książki, które czytałaś więcej niż jeden raz?
Oczywiście, (tak, macie już tego dość) cała seria "Cmentarz Zapomnianych Książek".

10. Czy zdarzyło Ci się nie dokończyć książki? Jeśli tak to jakiej? 
Było ich kilka i wstyd się przyznać, ale chodzi o lektury. Kocham czytać, jednak sporo lektur (między innymi "Krzyżaków") nie udało mi się przeczytać do końca. Jakoś styl pisania i tematyka strasznie mnie męczyła. Ale po przeczytaniu ogromnej ilości streszczeń wiedziałam o co chodzi w każdej lekturze, także wybrnęłam z tej kłopotliwej sytuacji.

11. Dlaczego warto czytać książki?
Wszyscy wiemy, książki pobudzają wyobraźnię, dzięki nich mamy bogaty zasób słownictwa i nie mamy większych problemów z ortografią. Ja przygodę z czytaniem rozpoczęłam bardzo dawno i muszę przyznać, że nigdy nie uczyłam się reguł ortograficznych na pamięć, gdy widzę raz dane słowo, to od razu wiem jak je zapisać następnym razem.

Tym razem nie nominuję nikogo, ale pytania na które ja miałam okazję odpowiadać, są moim zdaniem tak ciekawe, że jeśli chcecie na nie odpowiedzieć, to możecie czuć się nominowani. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz