26 maj 2017

Historia Mademoiselle Oiseau.


Dziś mam dla was coś absolutnie wyjątkowego. Moje pierwsze wrażenie o tej książce było nie do opisania, ponieważ gdy zobaczyłam jak pięknie jest wydana oraz ilustrowana, zakochałam się w niej.


Mademoiselle Oiseau to kobieta wyglądająca jednocześnie staro i młodo. To postać tajemnicza, która mieszka w pięknej aczkolwiek starej kamienicy razem ze swoimi czterdziestoma dwoma kotami. Piętro niżej mieszka dziewięcioletnia dziewczynka, tak zwyczajna że aż niewidzialna. Nikt nie zauważa Isabelli, nikt jej nie słucha, jest traktowana przez swoich rówieśników jak powietrze. Pewnego dnia dziewczynka wysiada na innym piętrze i wkłada klucz w zamek drzwi Mademoiselle Oiseau. Kobieta otwiera drzwi i zaprasza ją do swojego świata.

Aleja minionych czasów w sercu Paryża, to niezwykłe miejsce. To tam wszystko się zaczyna... w starej kamienicy, która kryje wiele tajemnic. Mademoiselle Oiseau to bardzo ciekawa postać, kobieta która mimo iż żyje samotnie z całą gromadą zwierząt jest szczęśliwa i jest typem prawdziwej paryżanki. To kobieta bardzo wyrazista, elegancka i osobliwa. Dziewczynka mieszkająca w tej samej kamienicy jest natomiast całkowicie zwyczajna, nie wyróżnia się niczym i czuje się niezauważana przez innych ludzi. Dwie tak różne od siebie osoby spotykają się zupełnie przypadkowo. Okazuje się być to początkiem pięknej i niezwykłej przyjaźni.

Cieszę się, że miałam przyjemność przeczytać i odkryć Historię Mademoiselle Oiseau - to książka warta poznania bez względu na wiek. Oczywiście nie ma tu akcji i pędzących wydarzeń, to książka która przenosi nas na czas czytania do niezwykłego świata. Do pięknego, magicznego Paryża. Ilustracje, które znajdują się w książce mnie oczarowały. Dzięki nim, czytając mogłam przenieść się nie tylko myślami na Aleję minionych czasów, lecz także zobaczyć na ilustracjach, jak ona może wyglądać. W książce zobaczymy również ilustracje Mademoiselle oraz Isabelli. Spędziłam z tą uroczą historią bardzo miło czas i mogę stwierdzić że to historia uniwersalna, która umili nam czas swoją czarującą treścią i wyglądem... bo wygląda naprawdę niezwykle!


Za egzemplarz bardzo dziękuję Wydawnictwu Literackiemu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz