30 kwi 2017

Tag: BOOKBLOGERZY TAG

 https://1.bp.blogspot.com/-S3Iyfs2A_MM/WPZdWY7do2I/AAAAAAAAQwY/4b5pVGvaIXMUS9U_xrmHewY0hzq71zjwACLcB/s640/Bookblogerzybook%2Btag.jpg

Niedawno zostałam nominowana do tagu Bookblogerzy Tag. Nie wiem nawet, czy wcześniej robiłam już jakikolwiek tag tutaj na blogu, ale ten wydał mi się bardzo interesujący i w wolnej chwili wymyśliłam nawet sensowne odpowiedzi na zawarte w nim kategorie. Autorami tagu są Dominika i Sebastian z bloga zatraceniwkartkach. No więc, zaczynajmy!


Literacki Świat Cyrysi ♥ wątek, bez którego nie wyobrażasz sobie książki.
Lubię, gdy w książce pojawia się jakiś tajemniczy wątek, coś co długi czas nie daje nam spokoju. A my czytamy i nie możemy się oderwać od tej książki, chcąc się dowiedzieć, jak dana sprawa się rozwiąże. Lubię również wątki miłosne, które chyba bez względu na gatunek książki, wszędzie są dla mnie miło widziane.

Lustro rzeczywistości  ♥ książka, która urzekła Cię okładką.
Mimo iż sam cykl "Upadli" nie uważam za mistrzostwo (nie był zły, ale szału też nie było) to ich okładki są przepiękne. Lubię takie mroczne okładki, a gdy cały cykl tak pięknie razem się prezentuje - to nie ma nic lepszego!


http://1.bp.blogspot.com/-SFN92tZ8JX8/UEFGfmEFsQI/AAAAAAAAABk/isjcWPbgiQ8/s1600/upadli.jpg

Miasto książek ♥ ulubiony autor.
Ciężko jest mi podać jednego autora, jednak mogłam przeczytać kilka książek Charlotte Link (resztę mam w planach już wkrótce) i jej kryminały bardzo mi się podobają, mogę nazwać je moimi ulubionymi, tak więc niech będzie Charlotte.

Kulturalna Szafa ♥ książka, która dała Ci dużą dawkę humoru.
Muszę przyznać, że nie czytam książek, które są przepełnione humorem i zabawnymi sytuacjami. Jednak idealnie się składa, bo ostatnio miałam okazję opuścić na chwilę moje ukochane kryminały i thrillery i przeczytałam książkę "Rudolf Gąbczak i stan wyjątkowy". Przy tej książce uśmiech nie schodził mi z twarzy i wątpię, aby ktokolwiek mógł ją czytać z grobową miną!

http://4.bp.blogspot.com/-zWE3pcZywvg/VU_URg2ayiI/AAAAAAAAD5s/SMC7hm0ZL5U/s1600/url.jpgKsiążkowe wyliczanki ♥ książka, którą możesz czytać w kółko i Ci się nie znudzi.
Póki co nie zdarzyło mi się często wracać do książek, które już czytałam. Jest tyle cudownych powieści, że momentami martwię się, iż nie zdążę ich wszystkich przeczytać. Ale przeczytałam więcej niż raz "Cień wiatru" i często zaglądam do środka, otwieram ją na losowej stronie i wracam myślami do danego wydarzenia w książce. To dla mnie klasyk, książka od której zaczęła się moja poważna fascynacja czytaniem.

http://www.wydawnictwoliterackie.pl/resources/1/Lunde_Historia%20pszczol_m.jpgZatraceni w kartkach ♥ książka, która ma więcej niż jednego interesującego bohatera.
W "Historii pszczół" poznajemy trzech bohaterów, Tao, Williama i Georga - żyją w zupełnie innych przedziałach czasowych, przez co czytając jesteśmy zaintrygowani każdym z nich, dostarczają oni tyle emocji, wzruszeń i skłaniają do refleksji. Zresztą "Historia pszczół" (recenzja na moim blogu) jest jedną z moich ulubionych książek. Z czasem zauważam, że najbardziej lubię książki w których brakuje prostego języka i skupiają się na poważnych problemach, czasami ukrytym sensie.

Czytelnia Dominiki ♥ bohater o takim samym imieniu jak twoje.
Długo się zastanawiałam nad tym, czy czytałam książkę, w której bohaterka miałaby moje imię. Na nic nie wpadłam, więc zaczęłam szukać. I znalazłam książkę "Anna Karenina". Tam pojawia się Daria Aleksandrowna Obłońska (nazywana Dolly). Co prawda książki nie czytałam, ale mam wielką chęć ją poznać, za każdym razem gdy chcę wrócić do klasyków literatury. Skoro teraz dowiedziałam się, że jest tam Daria, to chętnie to w końcu zmienię.

http://ecsmedia.pl/c/swiatlo-ktorego-nie-widac-b-iext37143502.jpgDarin.kr  ♥ bohater, który stał się Twoim ulubionym.
Urzekła mnie Marie-Laure z "Światło, którego nie widać" (recenzja wkrótce na blogu). Dziewczynka, która straciła wzrok, a mimo to nie załamała się życiem pełnym ograniczeń. Przepełniona wrażliwością, odwagą, chęcią poznania tajemnic, świata, mimo tego iż przecież ma tak wiele przeszkód. Na dodatek, to czasy wojny,  ujmująca historia (taak, spojleruje recenzję, która dopiero się pojawi) i Marie-Laure, wspaniała dziewczynka, która powinna być dla wielu przykładem.


Subiektywnie o książkach  ♥ książka, która wychodzi poza schemat.
Skupię się na książce, którą przeczytałam dosyć niedawno i jest to "Grzech" Niny Majewskiej-Brown. To książka, która bardzo mnie zaskoczyła, którą czytało mi się przyjemnie, choć jak na thriller przystało kłębiły się kolejne zagadki i tajemnice, a końcówka całkowicie rozłożyła mnie na łopatki. To jedna z tych książek, w której następuje wielkie BUM  i dowiadujemy się czegoś, co rzuca całkiem nowe światło na nasze dotychczasowe myśli. 


Na stosie  ♥ Twój ulubiony blog książkowy
Mój ulubiony blog książkowy? Ostatnio zdecydowanie mniej udzielam się na innych blogach, jednak są takie, na które bardzo często zaglądam. Zawsze znajdę tam ciekawą książkę, albo sprawdzam, czy ktoś dodał już recenzję, na którą czekam. Nie jest to jeden blog, a kilka, więc chętnie je tutaj wymienię (kolejność przypadkowa): amandaasays, paulinaczyta, ruderecenzuje, mawreads. Pewnie nikogo nie zdziwiłam, wydaje mi się że to znane i rewelacyjne blogi książkowe.

Trochę się rozpisałam, ale chyba nie umiem odpowiadać krótko na pytania. Może to powód dla którego rzadko biorę udział w tagach? Dajcie znać, co myślicie i jak byście odpowiedzieli na dane zagadnienia. Miałam nominować kilka blogów, ale zauważyłam, że niektórzy nie są chętni do odpowiadania na tagi, więc niech każdy komu podobają się pytania czuje się nominowany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz