Pisanie listów: Koperty.

marca 27, 2017

Jeśli chcecie pisać listy, nie musicie mieć całego asortymentu różnych przyborów, papierów i dodatków. Naprawdę - wystarczy wam kartka i długopis, no i koperta, do której zapakujecie list. Jedni wolą listy w białych kopertach, jednak są też ci, którzy wolą aby były one odrobinę inne od wszystkich. Ja jestem jedną z tych osób, które chętnie eksperymentują, ozdabiają, wymyślają ciekawe rozwiązania. Wiem, że ciekawi was temat listów, dlatego dziś pokażę wam trochę kopert, w które ja pakuję moje listy.

Stare mapy, atlasy.
Czasy gdy uczyłam się geografii są już za mną i nie wrócą, więc postanowiłam wygrzebać z dna szafy stary atlas. Jego strony były w dobrym stanie, więc idealnie sprawdziły się jako koperty. Nie będę opisywać, jak to zrobiłam, bo jest to raczej proste i ogranicza się do prostych czynności - wycinania i sklejania taśmą klejącą. Ustawiamy format kartki który nas interesuje, zaginamy rogi, wycinamy to, czego jest za dużo i sklejamy. Gotowe! Proste do zrobienia, a efekt końcowy bardzo cieszy.

Książki i gazety, których już nie użyjemy.
Kiedyś kupiłam sobie książkę. Miałam parę lat i chciałam ją mieć, bo miała ładną okładkę - nie pytajcie. Okazało się, że była to 10 część jakiejś nieznanej mi serii, której nie chciałam poznawać. Stała na półce i ładnie wyglądała. Postanowiłam w końcu coś z nią zrobić i skrzywdziłam ją... wyrywając z niej kartki i tworząc koperty. Można z kartek starych książek, czy gazet utworzyć całe mnóstwo wzorów i kopert. A gdy dodamy do tego tasiemki, wygląda to całkiem efektownie.

Papier prezentowy.
Nie wiem jak u was, ale mi zawsze zostaje trochę papieru prezentowego. Czasami mniej, czasami więcej. Bywa, że jest go tak mało, że nie da się nim zapakować prezentu, ale można go użyć w inny sposób - obkleić kopertę. Całą, lub tylko częściowo - tworząc jakiś ciekawy wzór. Zawsze chętnie to robię i zawsze wygląda to odrobinę ciekawiej niż zwyczajny list, a to mnie cieszy.

Zbiór wszystkiego.
Czasami robię też mieszankę podanych wyżej rzeczy i używam na przykład papieru prezentowego z dodatkiem starej książki i taśmy kolorowej. Efekt wychodzi ładny pod warunkiem, że nie przesadzimy. Poniżej możecie zobaczyć moje propozycje.


Jeśli są tu listomaniacy, chętnie dowiem się, jakie wy koperty lubicie najbardziej?

A i jeśli na zdjęciach widać nazwisko, to te osoby zgadzają się na pokazywanie go. Ostatnio dostałam też zarzuty, że może ktoś nie życzy sobie, żeby pokazywać listy adresowane do niego. Więc wyjaśniam, że piszę listy z osobami, które nie mają nic przeciwko, a nawet chcą aby pokazywać listy. Ja prezentuję tylko wizualny efekt końcowy, a nie jego treść, to zostaje tylko dla tego, kto go dostanie. :)

instagram: darin.kr  ❤  lubimyczytać: darinkr

You Might Also Like

0 komentarze