Miałam go nie oglądać.

marca 31, 2017

Aerial Sunset

Czasami tak mamy. Usłyszymy tytuł filmu, albo serialu i od razu przekreślamy go. Mówimy sobie, że to nam się nie spodoba, że to nie dla nas, że nawet szkoda czasu aby sprawdzić, co kryje za sobą dany tytuł. Długo mówiłam, że nie obejrzę tego, bo już wiem, że to nie jest tematyka dla mnie i w ogóle mnie to nie interesuje. Ale ostatecznie dałam się namówić, mimo protestów, że nie będę tego oglądać, obejrzałam...

Mowa tu o serialu, który obejrzałam już w całości. Tak, o serialu, którego nie chciałam wcale oglądać i którego (podobno) tematyka wcale mnie nie interesowała. Już go całego obejrzałam. I jestem zachwycona. Postaram się dzisiaj przybliżyć wam ten serial i napisać, dlaczego warto się na niego skusić, mimo iż pewnie wiele z was (tak samo jak ja) od razu go skreśli, gdy tylko dowie się o czym on jest.
Znalezione obrazy dla zapytania spartacus lucretia

Spartacus to serial, który ma 3 serie o tytułach Krew i piach, Zemsta i Wojna potępionych. jednak oprócz tego ukazał się także prequel Bogowie areny, który przedstawia jakby cały początek tej historii, wydarzenia mające miejsce w domu Batiatusa i początki szkoły gladiatorów. Ten prequel (który co prawda powstał pomiędzy 1 a 2 serią) obejrzałam jako pierwszy i nie żałuję tego. Jeśli chcecie zacząć oglądanie polecam również rozpocząć od tego, wtedy łatwiej zrozumieć wydarzenia pokazane w dalszych sezonach.

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/ragktkpTURBXy9hMjA1ZjEyODM3ZDcwY2UzMGY2NjA4OTdiMDIyNWNmYi5qcGeSlQMADc0D6M0CMpMFzQMgzQHC
Bohaterowie to głównie Rzymianie, ale także Gladiatorzy i niewolnicy, którzy są posłuszni swoim panom. Jednak nie do końca... i to właśnie możemy zobaczyć w tym serialu. Chęć niewolników do decydowania o sobie i wyrwania się spod panowania Rzymian. Rzymianie, to ludzie których cieszą bitwy gladiatorów, za tego typu rozrywkę, są w stanie wiele zapłacić i bardzo często spędzają czas oglądając ich walki na arenie. W ich życiu nie brakuje intryg i afer, dla których są w stanie zrobić wszystko, nawet zabić, aby tylko ich godność nie ucierpiała. W serialu zobaczymy wiele scen przedstawiających walki gladiatorów, jednak także życie Rzymian, ich zwyczaje, chęć do zabaw towarzyskich i dostatniego życia.
 
http://vignette3.wikia.nocookie.net/spartacus/images/1/1d/Mira-and-Naevia.jpg/revision/latest?cb=20120524214356Jeśli lubisz Grę o Tron, to będzie serial idealny dla ciebie. Spartacus to serial historyczno przygodowy, jednak są w nim fakty, które odbiegają od prawdziwych zdarzeń. Nie mniej jednak uważam, że to naprawdę dobrze zrealizowana historia, która chwyciła za serce kogoś, kto nie przepada za wątkami historycznymi, walkami i przemocą. Ten serial mnie uzależnił, a bohaterowie szybko zyskali moją sympatię. Szybko stanęłam po jednej ze stron i do samego końca kibicowałam, aby dobrze się zakończyło. A jak się zakończyło? Tego wam nie zdradzę, jednak mogę tylko powiedzieć, że wylałam dużo łez i do dzisiaj czuję pustkę i nie wiem co zrobić ze swoim życiem, bo mój ukochany serial się skończył.

Co lepsze - nigdy nie byłby moim ukochanym serialem, bo wcale nie miałam ochoty go oglądać. Gdy tylko usłyszałam trzy słowa: Spartacus, gladiatorzy, walki - serial był w moich oczach przekreślony. Po pierwszym odcinku zmieniłam zdanie i przepadłam na kilka dni oglądając losy Spartacusa, obdarzyłam wielu bohaterów sympatią i do dziś szkoda mi, że ten serial tak szybko się skończył.

Tak więc wytłumaczenie że to nie wasze klimaty, jest zbyt słabe. To nie były moje klimaty, a zakochałam się w tym serialu i spędziłam bardzo miło czas oglądając go! 

You Might Also Like

0 komentarze