English Matters 63 + wydanie specjalne

marca 03, 2017


Witajcie w kolejnym wpisie poświęconym magazynom English Matters. Mam dla was jak zwykle dwa numery, podstawowy i wydanie specjalne. Tym razem tematy trafiły idealnie w mój gust. Jak wiecie, w takich magazynach językowych możemy znaleźć różne artykuły. Wydaje mi się to bardzo fajną opcją, jeśli ktoś chce wzbogacić swoje słownictwo, a przy okazji poczytać o czymś, co lubi. Dodatkowym ich atutem jest to, że możecie sobie posłuchać tych artykułów wpisując kod z danej strony, a na dodatek na każdej stronie znajduje się mini słowniczek tematyczny. Zapraszam was na przegląd najnowszych numerów.



Z okładki najnowszego English Matters spogląda na nas uroczy psiak. Temat z okładki to England - the Animal Kingdom. Muszę przyznać, że jest to długi, bardzo ciekawy artykuł. Znajdziemy w nim najpopularniejsze psy brytyjczyków, a także powiedzenia związane z psami. Możemy przeczytać o roli psów w historii, jak to się stało, że zostały one najlepszymi przyjaciółmi człowieka.

Następnie bardzo ciekawa strona poświęcona zwrotom 'on time' oraz 'in time', znajdziemy w nim wyjaśnioną różnicę między nimi. Bardzo lubię tego typu artykuły, ponieważ często gdy widzimy bardzo podobne do siebie zwroty, nie zdajemy sobie sprawy z ich różnic.


Ciekawymi artykułami okazały się także The British Breakfast, w którym możemy się dowiedzieć więcej o typowym brytyjskim śniadaniu, składającym się z bekonu, kiełbasy, oraz jajek. W tym numerze znalazła się także strona At the post office - która bardzo mi się spodobała i znajdziemy tam bardzo przydatne zwroty związane z pocztą, przesyłkami oraz listami - coś idealnego dla mnie.


Na ten numer czekałam gdzieś podświadomie. Jest to wydanie o brytyjskiej odmianie języka angielskiego. Jeśli nie wiecie - to brytyjski akcent, to coś co uwielbiam i zdecydowanie zawsze wolę Wielką Brytanię, niż Stany Zjednoczone. Bardzo mnie ucieszył fakt, że tym razem wydano numer specjalny właśnie o takiej tematyce. Nie zawiodłam się, bo w środku znalazłam mnóstwo ciekawych informacji.


Jak zwykle długi i interesujący artykuł o ludziach i stylu życia. Tym razem o zachowaniu arystokracji, o ich przyzwyczajeniach, a także rzeczach które zostały w użytku do dziś. Można się dowiedzieć z niego naprawdę wielu ciekawych rzeczy, tym bardziej jeśli kogoś interesuje historia, albo po prostu chciałby poznać parę interesujących faktów na ten temat.


Kolejnym ciekawym artykułem jest ten o brytyjskim i amerykańskim akcencie. Na kolejnych stronach odkryjemy literaturę brytyjską, filmy, a także seriale (w tym mój ukochany serial "Sherlock". Możemy odkryć również akcent brytyjski z wyższych sfer, który wywodzi się z historii, a także wśród członków rodziny królewskiej. Jak widzicie ten numer to zbiór wszystkiego co brytyjskie, dla każdego kto kocha brytyjski i Wielką Brytanię, będzie to obowiązkowy egzemplarz, numer który warto poznać. Serdecznie wam to polecam.

Za egzemplarze bardzo dziękuję Colorful Media.

You Might Also Like

0 komentarze