The Secret Garden [ze słownikiem]

lutego 08, 2017


Dzisiaj ponownie witam się z wami chcąc wam przedstawić książkę w języku angielskim. Jednak nie do końca, ponieważ czytając ją mamy wielkie ułatwienie w postaci słownika. Tym razem książka bardziej obszerna niż Alicja w krainie czarów, a mianowicie Tajemniczy ogród. Jest to również powrót do dzieciństwa, ale czy był on udany?

Tytuł: The Secret Garden
Autor: Frances Hodgson Burnett
Wydawnictwo: [ze słownikiem]

Nie warto się sugerować tym, że "Tajemniczy ogród" jest książką dla dzieci, równie dobrze może ją przeczytać każdy dorosły i jest to klasyk literatury. Historia opowiada losy dziewczynki urodzonej w Indiach - Mary Lennox, która była wychowywana przez hinduską nianię. Mary to dziewczynka niegrzeczna i samolubna, która po śmierci swoich rodziców musi przeprowadzić się do Anglii do swojego wujka, którego dopiero pozna. W jego domu czuje się samotna i opuszczona, ale tylko przez jakiś czas... bo właśnie wtedy kolorowy ptaszek pokazuje jej wejście do tajemniczego ogrodu, który wkrótce staje się jak jej drugi dom.

"Tajemniczy ogród" bardzo mi się podobał i historia, którą w nim znalazłam przypadła mi do gustu. Lektura przepełniona dobrem, magią ogrodu i przyrody, oraz przyjaźnią. Wszystko podczas czytania tej książki wydawało mi się być magiczne i fantastyczne. Muszę przyznać, że mimo większej objętości czytało mi się ją dużo lepiej niż "Alicję w krainie czarów".

Nie pojawiło się też wiele trudnych słów, których mogłabym nie zrozumieć. Oczywiście jak zwykle w przypadku książek od wydawnictwa [ze słownikiem], wszelkie wątpliwości zostały rozwiane na marginesach książek, gdzie znalazłam wyjaśnione słownictwo. Dla każdego kto boi się rozpocząć przygodę z czytaniem po angielsku, lub nie czuje się jeszcze na tyle pewien, aby czytać książki w oryginale - polecam takie rozwiązanie. Zachęcam też do wybrania "Tajemniczego ogrodu" na początek przygody z czytaniem w języku angielskim - to bardzo przyjemna lektura, a każdy kto dopiero odkrywa inny język, z pewnością świetnie się w niej odnajdzie.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Ze słownikiem.
Jak zaczęłam czytać książki po angielsku? Wydawnictwo [ze słownikiem] | Wiedźmowa głowologia

You Might Also Like

0 komentarze