4 lut 2017

Alice’s Adventures in Wonderland - Lewis Carroll [ze słownikiem]


Na chwilę w której zacznę czytać Alicję w języku angielskim czekałam i w końcu się doczekałam. Jakiś czas temu przedstawiłam wam, co do zaoferowania ma wydawnictwo [ze słownikiem], dziś natomiast przychodzę do was z pierwszą recenzją. Właśnie skończyłam czytać Alicję w Krainie Czarów, która była jedną z książek które wybrałam.

Tytuł: Alice's Adventures in Wonderland
Autor: Lewis Carroll
Wydawnictwo: [ze słownikiem]

Myślę, że fabuła tej książki jest znana już większości - w końcu to klasyk i Alicja jest uwielbiana już na całym świecie. Cieszę się więc, że mogłam zafundować sobie powrót do dzieciństwa i w wieku 20 lat wkroczyć ponownie w Krainę Czarów. Ostatnio bardzo otaczam się językiem angielskim, więc tym bardziej cieszę się, że mogłam poznać tę historię w oryginale.

Pierwsze, co zauważyłam czytając "Alicję w krainie czarów" po angielsku, to fakt, że mimo iż jest to książka dla dzieci, to jej język nie jest aż tak prosty. Przyznam, że gdybym sięgnęła po oryginał, ale bez słownika - miałabym nie lada problem. Niektóre słowa były naprawdę wymyślne, takie których raczej nie używamy komunikując się na co dzień w języku angielskim. Jednak dzięki słowniczkowi mogłam je poznać i przede wszystkim zrozumieć tekst przepełniony tym skomplikowanym, ale barwnym słownictwem.

"Alicja w krainie czarów" nie jest tylko zwykłą książką dla dzieci. Otóż jest w niej dużo ukrytych znaczeń i gry słów, którą z pewnością bardziej "poczujemy" czytając oryginał. Cieszę się więc, że mogłam ją odkryć właśnie w takiej formie. Niestety nie zawsze udawało mi się wychwycić te znaczenia i fajne byłoby dodanie jakiś tłumaczeń odnośnie aluzji występujących w "Alicji w krainie czarów".

Wersję ze słownikiem bardzo wam polecam. To jak zwykle świetna forma do odkrycia nowych słów. Bardzo podoba mi się to, że nie muszę już sięgać po osobny słownik, bo słowa nad którymi się zastanawiam umieszczone są już na marginesie obok. Jeśli jednak nie znajdziemy ich na nim, to dodatkowo wspomoże nas słowniczek na początku i na końcu książki. To bardzo wygodne i pomocne dla każdego, kto chce rozpocząć swoją przygodę z czytaniem w języku obcym. Oczywiście pamiętajmy, że najważniejsze w nauce języka jest mówienie, ale czytanie jest również świetną opcją na poznanie nowych słów oraz polubienie się z ich pisownią. Na początek polecam wam Alicję.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Ze słownikiem.
Jak zaczęłam czytać książki po angielsku? Wydawnictwo [ze słownikiem] | Wiedźmowa głowologia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz