11 sty 2017

English Matters 62 & Wydanie specjalne 20


Dzisiaj jestem tutaj z kolejną dawką języka angielskiego. Ja bardzo lubię się go uczyć, choć czytanie magazynów językowych nie traktuję jako poważną i ciężką naukę, a jako przyjemność, podczas której mój zasób słownictwa rośnie, a ja dowiaduję się wielu nowości. Ostatnio zagościł u mnie kurier z najnowszymi numerami English Matters, dziś przedstawię wam aż 2!


Okładka numeru 62 tak mi się spodobała, że bez wahania zdecydowałam się przeczytać go jako pierwszy! W środku znajdziemy jak zwykle artykuły na temat kultury (w tym o charakterystycznym obiekcie, jakim jest Big Ben), które ciekawią mnie najbardziej, ale nie tylko. Bardzo lubię to, że jest w nich duża różnorodność jeśli chodzi o tematy, dzięki temu można odkryć wiele interesujących słów.

W tym numerze zaciekawił mnie bardzo artykuł "Moja pasja do języków", znajdziemy w nim wywiad z Susanną Zaraysky, która jest poliglotką i włada 7 językami biegle oraz jednym w dobrym stopniu. Niezwykłe, prawda? Na dodatek nadal uczy się kolejnych, co jest bardzo interesujące, a przede wszystkim  motywujące. Bardzo lubię czytać rozmowy z inspirującymi ludźmi.

Ciekawy artykuł jaki znalazłam w tym numerze to "No Boxing on Boxing Day", czyli o 26 grudnia (u nas drugi dzień świąt Bożego Narodzenia). Artykuł przybliża nam, jak wygląda ten dzień dla mieszkańców Wielkiej Brytanii. Nie wiem jak wy, ale ja lubię się dowiadywać, jak wyglądają tego typu dni w innych państwach. Wiadomo, że w każdym kraju jest inaczej i ludzie inaczej go obchodzą.

Mniej spodobały mi się strony dotyczące podziału Europy. Nie przepadam za politycznymi wstawkami w tych magazynach, zwykle na szybko przez nie przebrnę. jednak jeśli ktoś lubi, w tym numerze można poczytać o konsekwencjach odłączenia się niektórych państw od Unii Europejskiej.


Wydanie specjalne o mówieniu w języku angielskim. Przyznam, że ten numer bardzo mnie zaintrygował, ponieważ wiele osób ma problem z pewnością jeśli chodzi o odzywanie się, o komunikację w obcym języku. Niektórzy bez problemu rozumieją pismo, oraz mowę innych, a sami wolą być na uboczu, nie pracować nad sobą jeśli chodzi o mowę, co jest złe, bo jak wiadomo najlepiej uczymy się języka używając go. To wydanie ma za zadanie zmotywować takie osoby.

W tym numerze pojawiły się wskazówki odnośnie budowania pewności siebie, gdy mówimy w języku obcym. Znajdziemy ciekawy wywiad odnośnie burzenia murów, o tym, że nauka języka obcego jest bułką z masłem. Pani psycholog, z którą jest przeprowadzany wywiad radzi nam, jak uporać się z brakiem pewności siebie i przede wszystkim obawą, przed popełnieniem gafy podczas rozmowy w obcym języku. Znajdziemy tu też interesujące zwroty, które pomogą przełamać lody... pytania, które możemy zadać innym w zależności od tego, w jakim miejscu się znajdujemy, w szkole, na imprezie, na spacerze i nie tylko. Oczywiście zostały nam również przedstawione dialogi, w których są one użyte.

Mój ulubiony sposób nauki, to ten poprzez oglądanie filmów w obcym języku. W tym numerze znajdziemy artykuł o Popkulturze, o programach w telewizji i Internecie, które mogą pomóc nam w nauce języka, w podnoszeniu swoich umiejętności. Tak naprawdę możemy z językiem obcować w kulturalny sposób, czerpiąc radość z czytania, a dodatkowo ucząc się - coś świetnego! Fajnie, że w tym magazynie pokazali też moje dwa ulubione seriale jakimi są Gra o tron i Sherlock - jako dobre do nauki języka obcego. Zdecydowanie się z tym zgadzam i sama często z takiego sposobu korzystam.

Dajcie znać, czy tak jak ja lubicie czytać o kulturze, oraz czy macie problem z pewnością siebie, jeśli chodzi o komunikację w obcym języku? ❤

Za egzemplarze bardzo dziękuję Colorful Media.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz