Sprawa Niny Frank - Katarzyna Bonda

grudnia 08, 2016


Sprawa Niny Frank - Katarzyna Bonda ✱ wydawnictwo: Muza ✱ gatunek: thriller/sensacja/kryminał

Ta książka to moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki, postanowiłam rozpocząć od jej debiutu. Słyszałam na temat książek Katarzyny Bondy wiele dobrych opinii, więc bez wahania zdecydowałam się na rozpoczęcie tej serii. Składa się ona z trzech części, w których spotykamy psychologa śledczego, wykonującego portrety psychologiczne podejrzanych. Ciekawe jest to, że książka jest pisana w dwóch formach: pamiętnika głównej bohaterki, oraz wydarzeniach teraźniejszych.

Główna bohaterka - Nina Frank, to najpopularniejsza aktorka polskich seriali. Prowadzi ona bogate życie, na wysokim poziomie, mieszka w stolicy. Akcja powieści rozgrywa się także w Mielniku, spokojnym miejscu, w którym nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Aktorka prowadzi dziennik internetowy, z którego możemy dowiedzieć się więcej o jej karierze, kochankach, oraz nałogach. W serialu gra ona zakonnicę, więc widzowie wierzą, że jest ona dobrą, porządną osobą - tak jak postać, którą gra. Można więc powiedzieć, że Nina tkwi w dwóch światach, Wydaje się być dobrą osobą, tak samo jak postać, którą gra w serialu, jednak świat showbiznesu i chęć osiągnięcia kariery sprawiła, że zeszła na złą drogę.
"Nawet najbardziej porządna dziewczyna ma dwie natury - tę racjonalną, która świetnie sprawdza się w codziennych obowiązkach matki, żony, i tę drapieżną - wyuzdanej tygrysicy, która chce gwałtownych uczuć i niebezpiecznych zabaw z brutalem. A im bardziej się oburza na takie dictum, tym bardziej to skrywa w sobie i częściej o tym śni."
Pewnego dnia aktorka zostaje znaleziona w swoim dworku nad Bugiem martwa. Tam zjawia się profiler policyjny - Hubert Meyer, który odkrywa tajemnice zamordowanej gwiazdy. Poznaje jej sekrety i tworzy profil mordercy. Okazuje się, że ciało aktorki jest bardzo okaleczone, oraz zbezczeszczone, Meyer uważa, że jest dwóch podejrzanych. Jednym z nich jest listonosz, który przyznał się sam do zabójstwa, natomiast drugim podejrzanym jest mąż aktorki, z którym miała się rozwieść. Na pierwszym miejscu stawiał on pracę, więc Nina postanowiła zemścić sie na nim, wyrzuciła go z domu, oraz złożyła papiery rozwodowe. Meyer ma nietypowe podejście do śledztwa, uważa że podejrzany nie przestanie zabijać. Nie obędzie się bez przeszkód, ponieważ coś utrudnia mu dalsze śledztwo... Komenda Wojewódzka, która zabiera mu wszystkie dowody, nie wierząc w umiejętności psychologa śledczego, a autorka krytykuje ich działania.

Bardzo podobało mi się w tej książce pokazanie jak wygląda świat telewizji, polityki, czy też biznesu, a zaraz obok życia na wsi, zwyczajnej codzienności. To dwa odmienne światy, które w tej książce mogą się połączyć. Wydaje mi się, że spodziewałam się czegoś lepszego. Książka mi się podobała, mimo że nie była rewelacyjna, to jest dobrym kryminałem. Akcja przez jakiś czas była wolniejsza, przez co trochę się zawiodłam, tym bardziej że Bonda to "królowa polskiego kryminału". Zamierzam sięgnąć po inne książki autorki, aby przekonać się, czy bardziej przypadną mi do gustu.

Zapraszam na moje rozdanie, można się zgłaszać na instagramie do 9.12, do północy!

You Might Also Like

0 komentarze