Żyj uważniej.

listopada 02, 2016


Nie lubię tego, w jaki sposób żyję ostatnio. Nie zwracam większej uwagi na rzeczy istotne i te mniej istotne. Nie zwracam uwagi na to co jem, co robię, czego słucham. Takie nieuważne życie, nie zwracanie większej uwagi na rzeczy tego typu, sprawia że czuję się niezadowolona, w pewnym stopniu nieszczęśliwa.

Często wybieramy byle co, żyjemy byle jak, w pośpiechu, bez większej uwagi na to, jak się czujemy, o czym myślimy. Zaniedbujemy siebie. I jasne... możemy nie mieć czasu, może nie interesuje nas dbanie o siebie, ale to bardzo istotne. Ważne jest, aby dbać o siebie, nie tylko zewnętrznie, lecz także wewnętrznie. Uszczęśliwiać się, nawet drobnostkami. Zwracać uwagę na szczegóły, które być może poprawią to, jak wygląda nasze życie. Może zawita do niego więcej uśmiechu, może lepsze samopoczucie i produktywność.

Często tego nie robimy, jednak warto dostrzec, jak wiele mamy, jak wiele udało nam się zrobić. Celebrujmy nasze małe sukcesy, nagradzajmy się chwilą dla nas. W dążeniu do osiągania kolejnych celów, zatrzymajmy się na minutę i dostrzeżmy to, jak wiele już osiągnęliśmy. Często jest mi smutno, w szczególności gdy coś mi się nie udaje. Jednak czy 5 lat temu byłam w lepszym miejscu, z lepszymi osiągnięciami? Nie. Przez ten czas udało mi się zrobić tak wiele, zaszło we mnie wiele zmian i dobrego mnie spotkało mimo gorszych chwil. Jednak nie można pozwolić, aby to co złe, krążyło wokół nas. Jestem z siebie dumna, jestem wdzięczna za to, że odważyłam się na niektóre decyzje. Wierzę, że za kolejne 5 lat będę mogła powiedzieć to samo, że znowu pokonam wiele trudnych dróg, że zmienię nastawienie i odważę się lepiej żyć.

(Tak, kupiłam ten przepiękny zeszyt w pandy i bardzo mnie to uszczęśliwiło.)

Nawiązując jeszcze do bullet journala, który prowadzę na nowo... nie jest to już tylko organizacja, bo nie mam wiele do planowania. Jest to przede wszystkim zwracanie uwagi na szczegóły, docenianie, ćwiczenie wdzięczności. Skupiam się teraz na rozwoju, na nauce, robieniu tego, co lubię. Chcę w końcu polubić siebie w pełni, dostrzegać każdego dnia coś dobrego, zyskać więcej pewności siebie, w to co robię i stać się silniejszą osobą. Mam nadzieję, że prowadzenie dziennika pomoże mi w tym. Mamy wszystko, czasami tylko ciężko uświadomić sobie, jak wiele posiadamy, ponieważ cały czas chcemy więcej od życia. Pora skupić się na teraźniejszości, na odkryciu piękna i dobrych rzeczy, które mamy w sobie, a których nie widzimy.

You Might Also Like

0 komentarze