1 wrz 2016

Pamiętnik - Nicholas Sparks


Za "Pamiętnik" zabierałam się dość długi czas. Czekał on na półce na swoją kolej, aż w końcu nadeszła ta chwila. Można powiedzieć, że wręcz go pochłonęłam, jest to książka którą można przeczytać w jeden dzień, ze względu na niewielką ilość stron, ale także historię, która niesamowicie uzależnia. Jednak ma ona także swoje minusy.


wydawnictwo: Albatros
data wydania: 20 września 2013  
liczba stron: 256

W "Pamiętniku" możemy przeczytać o historii miłości Allie i Noaha, która była tak silna, że przetrwała wiele lat, nawet rozłąkę, wojnę i chorobę. Od czasu gdy się poznali mija już jakiś czas i choć oboje spotykali na swojej drodze innych ludzi, to nadal tylko siebie nawzajem dażyli tak silnym uczuciem. Spotykają się po latach i wspominają, odtwarzają w głowie każde wydarzenie z tamtego lata. Każde z nich wydaje się być bardzo realne i nadal tak samo cudowne. Jednak, czy to wystarczy aby bohaterowie na nowo byli ze sobą, mimo tego, że każde z nich wiodło przez parę lat życie osobno?

W książce znajdziemy portrety bohaterów w czasie gdy się poznali, te w czasie, w którym spotkali się po latach rozłąki, a także pokazanie ich życia w chwili, gdy przebywali w domu opieki, będąc już starsi. Muszę przyznać, że najbardziej wzruszyły mnie właśnie te wydarzenia pokazane w chwili, gdy ukazano, jak wiele przetrwała ich miłość i nawet będąc już ze sobą 49 lat, oni nadal byli w sobie tak samo zakochani. Noah wspierał Allie i każdego dnia czytał jej listy, opowiadał historie, które ona powoli przyswajała i były dni, gdy wiedziała że to jej ukochany, a były takie, gdy pytała go, kim tak właściwie jest. Mimo to on nadal przy niej był, został przy niej do końca i zawsze była dla niego tak samo piękna, cudowna oraz idealna.

Pamiętam każdą wspólnie spędzoną chwilę. A w każdej było coś wspaniałego.
Nie potrafię wybrać żadnej z nich i powiedzieć: ta znaczyła więcej niż pozostałe.

Jak dla mnie książka ta była za krótka, choć może to lepiej. Historia przyjemna, oraz lekka. Jednak za bardzo przewidywalna, wręcz samo nasuwa nam się na myśl, co wydarzy się w dalszej części książki. Dla wielkich fanów historii miłosnych, tych szczęśliwych, cukierkowych i przede wszystkim przewidywalnych - będzie to świetna książka. Mi historia się podobała, jednak nie jest to najlepsza książka o miłości, jaką w życiu czytałam. Czułam ciepło w sercu czytając zakończenie, była przyjemna i tyle wystarczy. Nie możemy spodziewać się po niej akcji, czy zaskakującej fabuły. To miła historia o miłości.


Moja ocena: 7/10
★★★★★★

34 komentarze:

  1. Film oglądalam, byl bardzo dobry, chociaz nie przepadam za romansami. Ale ta historia naprawde mi sie spodobala. Musze kiedys zabrac sie za książkę. Pozdrawiam!

    https://uwiecznij-chwile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba juz klasyka. Jednak sama nie miałam okazji. I nie wiem jak to zrobiłam, bo ja raczej z tych "najpierw książka, pózniej film" ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam powieści Sparksa. Naprawdę, mają coś w sobie. A pamiętam, że po "Pamiętnik" sięgnęłam jako pierwszy. Do dzisiaj mam sentyment.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki jeszcze nie czytałam, ale film uwielbiam. Mam nadzieję, ze kiedyś nadrobię książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ta książka trafia na moją listę książek do przeczytania! Ciekawe czy bedzie w mojej bibliotece :P

    NAHTURAL.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam film, książki nie czytałam, miałam inne tytuły tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Film bardzo mi się podobał, książki jeszcze nie miałam okazji przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie czytałam, lubie takie książki, ale wolę jak nie jest taka przewidywalna, bo staje się dla mnie po prostu nudna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam czytać wiec tytuł dodaje do listy przyszłych lektur ;)

    Melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka musi być fantastyczna! Oglądałam film i zdaje sobie sprawę, iż pewnie jak każdy film na podstawie książki nie oddaje tego klimatu jaki jest podczas czytania lektury. Film mnie bardzo poruszył!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie przepadam za taką literaturą, z kolei moja przyjaciółka uwielbia twórczość Sparksa;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zostałaś nominowana do LBA, mam nadzieję, że weźmiesz udział :)
    Info u mnie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. super książka :) zapraszam do mnie http://upadle-marzenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. "Pamiętnik" to świetna książka Sparksa, lubię do niej wracać co jakiś czas :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. mam tą sama książkę w domu i jest cudowna <3 Uwielbiam wszystkie z pod jego pióra!
    Co powiesz na wzajemną obserwacje?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każda obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książki nie czytałam, chociaż jest gdzieś na mojej liście, ale oglądałam film, który bardzo mi się podobał:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeezu, ostatnio oglądałam enty raz film w środku nocy i ryczałam :D temu boję się przeczytać książkę bo będzie to samo :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka jest jak dla mnie świetna. :) Film też obejrzałam, jemu również nie mam nic do zarzucenia. :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądałam film :) natomiast książki nie miałam okazji jeszcze czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka jak i ekranizacja bardzo mi się podobały :)

    OdpowiedzUsuń
  21. mi to się kojarzy z filmem . książki nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam blogi gdzie widać ,że jest prowadzony z pasją :)
    mega blog! oby tak dalej

    http://kaarollkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie czytałam książki, ale widziałam film i bardzo lubię. :) Może kiedyś sięgnę po książkę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Niestety nie czytałam książki, ale oglądałam film. Jest świetny, jeden z moich ulubionych. Nie mogłam się oderwać i ryczałam jak bóbr..:)

    OdpowiedzUsuń
  25. musze przeczytać! fil jest moim ulubionym!

    OdpowiedzUsuń
  26. uwielbiam Sparksa<3 pod koniec miesiąca na rynku ma się ukazać jego najnowsza powieść, której nie mogę się już doczekać!

    OdpowiedzUsuń
  27. This is such a wonderful post! Have a nice weekend:)

    irenethayer.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie czytałam ani nie oglądałam "Pamiętnika" i dobrze mi z tym. Na razie nie mam zamiaru tego zmieniać :D.

    papierowe-strony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Muszę w końcu obejrzeć ten film - obawiam się jednak, że będę się histerycznie zalewać łzami. Takie "miłe" historie o miłości na ogół tak na mnie działają, choćby były najbardziej nawet przewidywalne. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. książki nie czytałam, ale film totalnie mnie zachwycił! mogę oglądać w kółko :)

    OdpowiedzUsuń