postcrossing: informacje i rady.

sierpnia 28, 2016


3 lata temu odkryłam stronę postcrossing. Postanowiłam, że chcę zbierać, kolekcjonować pocztówki, a ta strona jest najbardziej odpowiednia. Na niej logują się wszyscy, którzy uwielbiają dostawać kartki, jest to świetna opcja jeśli chcemy się wymienić, a nie wiemy jak znaleźć osobę, która będzie chciała wysłać nam kartkę. Tutaj mamy zagwarantowane, że jeśli wyślemy do wylosowanej osoby pocztówkę, otrzymamy co najmniej jedną kartkę w zamian od kogoś, kto wylosował nas.

Idea Postcrossing:
1. Pobieramy adres pocztowy, losujemy kogoś, komu wyślemy pocztówkę.
2. Wchodzimy na profil tej osoby, sprawdzamy jej preferencje.
Jeśli ktoś ma napisane, że lubi pocztówki z kwiatami, to miło jeśli taką właśnie mu wyślemy.
3. Wybieramy pocztówkę, wypisujemy ją, umieszczając na niej specjalny kod ID,
który pozwoli osobie, która dostanie pocztówkę, zarejestrować ją w serwisie postcrossing. 
W tym samym czasie gdzieś na świecie losuje nas inna osoba, sprawdza nasze konto i wysyła do nas kartkę. Gdy ją otrzymamy musimy ją zarejestrować, wtedy zobaczymy ile przebyła ona kilometrów i skąd dokładnie do nas dotarła. Możemy także dodać jej zdjęcie.

Cenne wskazówki i informacje:
Jeśli wyślesz pocztówkę, co najmniej jedną otrzymasz w zamian. Nasz adres jest dostępny tylko dla tych, którzy nas wylosują. Pojawia się on aby mogli wysłać nam pocztówkę, nikt więcej nie widzi naszego adresu. Warto dobrze uzupełnić nasz profil, wpisując nasze preferencje, parę słów o sobie po angielsku, aby osoba która nas wylosuje mogła łatwiej wybrać pocztówkę dla nas. Większość osób posługuje się tam językiem angielskim, zwykle każdy na swoim profilu ma wypisane języki, którymi umie się posługiwać, wy też uzupełnijcie takie informacje. Nie zrażajcie się jeśli dostaniecie coś, czego nie chcieliście. Parę razy dostałam kartkę, która kompletnie mi się nie podobała, a jedna była obrazkiem wydrukowanym samemu w domu... porażka! Wszystko zależy od szczęścia i uczciwości innych. Więcej informacji o poscrossingu znajdziecie tutaj

LOSOWANIE POCZTÓWKI - POSTCROSSING.COM
Gdy mamy już założone nasze konto na Postcrossing, oraz chcemy wysłać kartkę, po prostu to zróbmy - nic prostszego. Będąc na stronie głównej w lewej części strony mamy kolumnę. Odnajdujemy w niej Send a postcard - tam widzimy ile naszych pocztówek podróżuje (z czasem możemy ich wysyłać więcej). Gdy zapoznamy się z informacją wybieramy Request address. W tym momencie otwiera nam się strona, gdzie pojawiają się informacje na temat wylosowanego adresu. Tym razem wylosowałam Romana, który mieszka w Rosji. Jest także podane jakimi językami się posługuje, kiedy ma urodziny i jak daleko od nas mieszka. Obok mamy nawet to przedstawione na mapie!

Poniżej mamy jeszcze adres, który umieszczamy na pocztówce. Ważne jest, abyśmy umieścili także Postcard ID, dzięki któremu osoba, którą wylosowaliśmy zarejestruje pocztówkę od nas w serwisie. Niżej mamy informacje na temat użytkownika, którego wylosowaliśmy. Roman lubi pocztówki z miast i państw z całego świata. Postanowiłam więc, że wyślę mu pocztówkę przedstawiającą informacje o Polsce. Weszłam na jego profil i w pocztówkach które otrzymał z Polski, upewniłam się, że nie ma jeszcze tej, którą zamierzam mu wysłać. Warto to robić, aby kartki się nie dublowały.

W tym samym czasie, my zostajemy wylosowani przez kogoś na świecie. Nie wiadomo kto nas wylosuje, dowiemy się o tym dopiero gdy otrzymamy pocztówkę. Znajdziemy na niej Postcard ID, który musimy zarejestrować w serwisie. Jak to zrobić?

REJESTRACJA OTRZYMANEJ POCZTÓWKI
Aby zarejestrować pocztówkę (co jest konieczne, zawsze gdy już ją otrzymamy) na stronie głównej Postcrossing, w kolumnie po lewej stronie odnajdujemy Register a postcard. Wpisujemy Postcard ID, oraz krótką wiadomość do osoby, która wysłała nam pocztówkę. Możemy w niej podziękować za kartkę oraz napisać parę miłych słów.  Zdarza się tak, że na pocztówce nie ma ID... wtedy musimy je jakoś odnaleźć. Najlepiej zawsze umieszczać datę wysłania na pocztówce, a także kraj skąd ją wysyłamy. Jeśli osoba, która wysłała nam pocztówkę, zrobiła to, wtedy łatwiej możemy odszukać odpowiedni ID dzięki pomocy postcrossing.

A wy lubicie dostawać pocztówki? Korzystacie z tej strony?
Jeśli macie jakieś pytania dotyczące postcrossing i nie tylko, pytajcie a ja postaram się odpisać.

You Might Also Like

40 komentarze

  1. Właśnie niedawno pisałam na blogu na ten sam temat ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robisz piekne zdjęia tej codziennosci. Uchwycasz minimalizm w pięknym stylu i z klasą. Podobają mi się, a mam hopla na punkcie zdjęc :)

    Uwielbiam pocztówki! Dobre i cenne info zamiescilas.
    Obserwuję:)

    https://uwiecznij-chwile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkiem fajna opcja :) dostać pocztówkę od zupełnie przypadkowej osoby :) pomysł bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy pomysł :D

    grlfashion.blogspot.com
    zapraszam:* odwdzięczam się za każdą obserwację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. slyszałam o tym. moja koleżanka bawiła się w coś takiego mówiła ze fajna sprawa:) obserwuję;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, nie miałam pojęcia, że istnieje taki serwis. Bardzo lubię dostawać kartki i paczki, ale teraz kilku kartek można spodziewać się tylko w okolicach świąt:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiele osób z mojego otoczenia uczestniczy w postcrossing, ale sama nigdy nie próbowałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tym :) Fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale super sprawa! bardzo bardzo bardzo Ci dziękuję za ten wpis :) nie słyszałam o tym wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa idea. Ciekawe, czy z takiej wymiany pocztówek mogłaby się rozwinąć korespondencyjna przyjaźń... to mogłoby być wspaniałe. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie wysyłałam pocztówek, ale widzę, że pomimo teraźniejszej technologii, wiele osób pisze do siebie listy, to jest piękne. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie parę dni temu się na niej zarejestrowałam, bardzo mi się spodobała, jak tylko będę się lepiej czuć wybiorę się po pocztówki i od razu je wyślę!
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam już, o tej stronie i bardzo chciałabym spróbować wysłać do kogoś kartkę ale nie wiem, czy rodzice się zgodzą ponieważ zawszę mają swoje ale :/

    https://life-patuu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. O tej stronce jeszcze nie słyszałam
    Pocztówki wyglądają cudownie
    Świetny post
    Pozdrawiam oliwiafelkel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Hahaha ale mi przypominajke zafudnowalas! <3 Dawno, dawno temu też bawiłam sie w postcrossing! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam jednak sentyment do wysyłania takich kartek :) Nie spotkałam się jeszcze z takim postem, świetne urozmaicenie :)
    Co powiesz na wzajemną obserwacje?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ojej, szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o takiej inicjatywie. Jednak w dobie internetu, jest to naprawdę fajna sprawa!!! Miło jest dostać pocztówkę , a nie maila :)!!!
    P.S. Dziękuję za odwiedziny u mnie :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. genialnie to wytłumaczyłaś! Nie miałam styczności z tą stroną, bo nie zbieram pocztówek, ale... to nie jest nieciekawa pasja, a wręcz przeciwnie! Pomyślę, czy by się tam nie zarejestrować czasem :P
    buźka :*

    stylowana100latka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Słyszałam o tej stronie,mega sprawa :) Pozdrawiam i obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś słyszałam o tej stronie i mega mi się to spodobało, natomiast nie wiedziałam jak się za to zabrać. Fajnie, że dodałaś taki post - na pewno tak jak ja wiele osób będzie Ci wdzięczne :) Pozdrawiam! angie

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny post, przedstawiłaś wszystkie niezbędne informacje :) O samej stronie słyszałam już wcześniej, bo jedna z moich koleżanek z niej korzystała, ale sama nigdy nie założyłam tam konta. Przyczyna jest jedna - nigdy nie byłam fanką pocztówek :)
    Sam pomysł jednak bardzo mi się podoba. Pozytywna inicjatywa! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie słyszałam o tym wcześniej! Bardzo fajny pomysł :D Pocztówki kojarzą mi się z dzieciństwem i listami z wakacji achh co to były za piękne czasy bez internetu ;) Pozdrawiam i obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo podoba mi się ta idea :) szkoda ze tak mało osób dziś wysyła pocztówki

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedyś zbierałam pocztówki, kupowałam je będąc na różnych wycieczkach ale potem jakoś mi to przeszło. Stwierdziłam, że są mi one niepotrzebne i po prostu je wyrzuciłam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wiele razy słyszałam o postcrossingu, nawet kiedyś się zastanawiałam nad tym, bo bardzo lubię kartki, szczególnie z cytatami. Musiałabym mieć na to trochę więcej czasu no i przede wszystkim ogarnąć dokładnie wysyłanie listów zagranicę - kiedyś wysyłałam do USA i mi odesłano, od tamtego czasu zraziłam się do wysyłania czegokolwiek poza granice kraju :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajnie! Ja kolekcjonuję ubrania XD

    OdpowiedzUsuń
  27. Już od dawna planuję zarejestrować się na tej stronie, ale zawsze odkładam to na później. Muszę to w końcu zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię wysyłać i dostawać pocztówki, ale jeszcze nie brałam udziału w postcrossingu, jedynie umawiałam się "prywatnie" z osobami :)
    Równiez obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajna jest taka wymiana pocztówkami. Może skorzystam. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Od kilku lat jestem zarejestrowana na tej stronie. Niestety, dostałam tylko 200 pocztówek, bo ostatnio nie miałam na to pieniędzy. Ale coś mi się wydaje, że niedługo znowu do tego powrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetna sprawa, można mnóstwo osób poznać ;-) z róznych rejonów świata! Kumpela w liceum się w to bawiła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  32. O mamo! Uwielbiam dostawać i wysyłać pocztówki, więc ta strona to coś idealnego dla mnie! idę się zarejestrować <3

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetne jest takie coś. Nie miałam pojęcia, że istnieje taki serwis. Chętnie sama bym z tego skorzystała :) Pozdrawiam, charlizerose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Nigdy nie słyszałam o tej stronie, ciekawa idea i zainteresowanie. Z pewnością taka pasja Cię wyróżnia i sprawia, że to miejsce staje się cennym centrym intrygujących nowinek.
    Pozdrawiam i do usłyszenia!

    OdpowiedzUsuń
  35. Pierwszy raz słysze o takiej akcji, ale wydaje się być świetną sprawą! <3

    OdpowiedzUsuń
  36. Uwielbiam dostawać pocztówki :) Moi przyjaciele o tym pamiętają i szczególnie w wakacje dostaje niespodzianki.

    OdpowiedzUsuń